بنتونیت گندله سازی در صنایع فولاد سازی و تولید گندله های فلزی نقش مهمی دارد. قیمت فروش بنتونیت در صنایع تولید فولاد بسیار مقرون به صرفه می باشد. این ماده معدنی در فرایند گندلضه سازی با خرده های سنگ اهن ترکیب شده و سبب تشکیل دانه های نخودی شکل با استحکام زیاد و ظرفیت گرمایی بالا می شود. در این ترکیب بنتونیت به عنوان عامل چسباننده ذرات فلز به کار می رود. برای داشتن اطلاعات تکمیلی در مورد این خاک معدنی نوشته زیر ارائه می شود. این فراورده ماده ای معدنی رسی بوده و با در نظر گرفتن خصوصیات متنوعی که دارد نقش تاثیر گذاری را در این عرصه صنعتی بازی می نماید. بنتونیت از کانی های گروه اسمکتیت ساخته شده است و آمیخته ای از کانیهای خاک رس به شرح جدول زیر لیست شده است:

ماده معدنی  کانی2 کانی3 کانی4 کانی5 کانی6 کانی7 کانی8 کانی9 کانی10
بنتونیت بیدلیت مونت موریولیت نونترونیت ساپونیت هکتوریت ساکونیت تالک پیروفیلیت آناپولژیت

قیمت بنتونیت گندله سازی

قیمت بنتونیت گندله سازی

قیمت هر کیلو بنتونیت گندله سازی حدود  مضربی از چند 100 تومان می باشد. این مبلغ برای هر تن بنتونیت کلوخه محاسبه گردیده و در صورت تغییر دانه بندی و استفاده از بنتونیت میکرونیزه این قیمت افزایش خواهد یافت. بنتونیت گندله سازی از مواد معدنی سنگی است كه قسمت بیشتر آن را كانیهای خاک رس و ذرات بسیار کوچک با اندازه پایین تر از 2 میکرون تشكیل خواهد داد. از دیدگاه زمین شناسی، خاک بنتونیت، شامل لایه های رسی غنی از مونتموریونیت و ییدلیت می باشد که عناصر و مواد دیگری به همراه آن دیده می شود.

این قبیل از کانی خاک رسی از منظر شیمیایی سیلیکاتهای آبدوست و آب دار آلومینیوم می باشند. بنتونیت ساختمان لایه به لایه است و توانایی جذب مقادیر زیاد آب را در میان لایه های ساختاری خود را دارد. قدرت جذب اب فوق العاده و میزان چسبندگی زیاد، این خاک صنعتی و معدنی را جهت تولید گندله دوست داشتنی نموده است.

فروش بنتونیت گندله سازی

فروش بنتونیت گندله سازی آهن

فروش بنتونیت گندله سازی بصورت عمده و در تناژ مختلف بدون محدودیت توسط این مجموعه صورت می گیرد. شرکت های فولادسازی و ذوب آهن و دیگر صنایع از این نوع بنتونیت در روند تولید خود استفاده می نمایند. در فرآیند ساخت فولاد حدود 6 تا 8 کیلوگرم بنتونیت سدیک در هر یک تن کانه آهن خشکه افزوده می شود. بنتونیت سدیم چسبنده بوده و استحکام و مقاومت کافی در هر دو حالت خشک و مرطوب دارد. بنتونیت یکی از بهترین مواد ایجاد چسبندگی و پیوند بین ذرات ریز گندله است.

معرفی بنتونیت

بنتونیت گندله سازی

بنتونیت نامی آشنا در بین خاک های صنعتی پر کاربرد درجهان می باشد. این خاک فعال که دارای قدرت چسبانندگی بالا در ترکیبات با آب را دارد قادر است در هر ترکیبی به عنوان چسبی معدنی اثر نماید. به همین علت از این شبه کانی در تولید گندله های فلزی استفاده می شود. ذرات بنتونیت بسیار کوچک بوده و سطح در واحد وزن با سطح مخصوصش ۶۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ سانتیمتر مربع درهر گرم می باشد که در صنایع تولید فولاد یا گندله سازی بسیار پرکاربرد است. برای معرفی این رس آلومینوسیلکاته به موارد زیر اشاره می شود:

  • بنتونیت مجموعه ای از چند کانی مختلف می باشد که درصد بالای آن مونت موریلونیت می باشد
  • سنگ بنتونیت از خاکستر های اتشفشانی به وجود امده
  • محیط تشکیل شدن سنگ بنتونیت در آب های کم عمق و منطقه جغرافیایی معتدل است
  • این خاک از نظر اسیدی و بازی خنثی است
  • رنگ های مختلفی دارد از سفید تا سبز، کرمی، صورتی و قهوه ای
  • پس از استخراج در کارخانه خالص سازی و دانه بندی می شود

فروش بنتونیت فولادسازی

فروش بنتونیت فولادسازی

فروش انواع بنتونیت صنعتی فولادسازی در ایران چگونه است و آیا فقط از طریق حضوری می توان خرید کرد یا از طریق آنلاین هم این کار امکان پذیر است؟
تولید کننده های انواع بنتونیت صنعتی فولادسازی برای فروش بیشتر و تبلیغات محصولات خود سایت ها یا فروشگاه های اینترنتی را درست کرده اند که مشتری ها یا متقاضیان به جای رفتن به خود شرکت از طریق اینترنت محصولات و بنتونیت مورد نظر خود را که آن تولید کننده آن را تضمین کرده خریداری می کنند.

نقش بنتونیت در گندله سازی

بنتونیت در گندله سازی

ذرات ریز بنتونیت و انتشار خیلی خوب آن در بین دانه های سنگ آهن و یکپارچگی توزیع شدن آّب، گندله را می سازد بنابراین موجب می شود گندله خام در زمان از دست دادن رطوبت و خشک شدن، بدون ترک باقی بماند و تا آخرین مرحله فرایند تولید زیبایی شکل، ظاهر مناسب داشته باشد. در جریان ساخت این محصول ابتدا گندله خام، نرمه سنگ آهن به علاوه پودر میکرونیزه بنتونیت که بیشتر ۸۰ درصد آن عبوری از مش ۳۲۵ باشد، با آب برای بدست آمدن ظاهر کروی، در ماشین آلات گندله سازی به چرخش در می آید تا زمانی که گندله خام ساخته شود. سپس گندله با ابعاد و اندازه های مناسب و مقاومت مکانیکی لازم تولید شده و برای انتقال تا مرحله پخت آماده می گردد. سپس مواد درون کوره پخت در معرض دمایی بین ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد قرار خواهد گرفت، بنابراین بنتونیت با انواع اکسید آهن مختلف واکنش می دهد و ترکیبات سرباره ای را ایجاد می نماید. این مواد ذوب گردیده و به شکل لایه ای خیلی نازک اطراف و دور تا دور دانه ها را پوشش می دهد. این لایه بسیار نازک موجب بالا رفتن مقاومت مکانیکی گندله خواهد شد. میزان بنتونیت به کار رفته در گندله در محدوده بین۰.۵ تا ۱ درصد می باشد.

خرید بنتونیت گندله سازی

خرید بنتونیت گندله سازی

خرید بنتونیت گندله سازی توسط شرکت های مختلف تولید آهن و فولاد و دیگر صنابع مرتبط صورت می گیرد. از خصوصیات بنتونیت گندله سازی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دانه های پودر بنتونیت بسیار کوچک و ریز هستند
  • سطح ویژه بنتونیت گندله سازی در محدوده ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سانتی متر مربع در گرم است
  • دانه بندی ریز بنتونیت و توزیع یکنواخت آن در بین ذرات سنگ آهن سبب انتشار یکسان  در گندله می گردد
  • با افزودن بنتونیت به گندله در صورت خشک شدن گندله های خام از ایجاد ترک در آن جلوگیری خواهد شد
  • در فرآیند پخت گندله هابا حرارت ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد، بنتونیت با اکسید آهن وارد واکنش می شود
  • واکنش بین بنتونیت و اکسید آهن سبب ایجاد ترکیبات سرباره ای خواهد گردید
  • ترکیبات سرباره ای ذوب شده و به صورت فیلمی دور دانه ها را فراگرفته و می پوشاند
  •  پیوند و اتصال سرامیکی ایجاد شده سبب افزایش استحکام مکانیکی و سختی گندله می گردد

برای خرید مطمئن بنتونیت می توانید از کارشناسان این مجموعه مشاوره بگیرید.

نقش بنتونیت در گندله سازی آهن

گندله سازی یا Pelletizing یکی از راه ها و متدهای تبدیل نمودن مواد پودری و ذرات نرم سنگ آهن یا دیگر مواد اولیه به توده ای فشرده و متراکم می باشد. یکی از موارد کاربرد بنتونیت در ساخت فولاد و فرایند گندله سازی خواهد بود. از قابلیت و قدرت چسبندگی بنتونيت (بنتونیت سدیم دار) جهت گلوله نمودن كنسانتره سنگ آهن بهره برداری می گردد. لذا این ماده معدنی مقاومت و استحکام گندله اولیه یا خام را زیاد می کند. البته با افزودن بنتونیت به گندله آهن خام سرعت خشک نمودن آن نیز افزایش می یابد. سنگ آهن به تنهایی دارای منفعت اقتصادی کمی بوده و ارزش افزوده زیادی ندارد. بنابراین در فرایند گندله سازی پودر سنگ آهن را با پودر بنتونیت مخلوط و ترکیب نموده سپس بصورت گلوله مورد نیاز صنعت فولادسازی تبدیل نموده و در انتها پخته شده و دارای اسحکام کافی و سختی مورد نظر می‌گردد.

روش های گندله سازی

روش های مختلف گندله سازی

علت اصلی تولید گندله های فلزی در صنعت ذوب فلزات، توان استفاده از ذرات و خرده سنگ های آهن که به صورت ضایعات معادن سنگ دور ریز می شوند. عامل دیگر راحتی در حمل و نقل و استفاده از گندله ها نسبت به پودر سنگ می باشد و اینکه این گلوله های اهنی کیفیتی به مراتب بالاتر از سنگ خام دارند و علت ان ترکیب این ذرات با عناصری همچون بنتونیت است. دو روش برای تولید گندله در جهان عبارتند از:

  • روش آلیس چالمرز، کوره افقی دوار
  • روش زنجیر متحرک یا لورگی

ذرات اهن در ترکیب با بنتونتی و یا گوگرد با مرطوب نمودن ترکیب درون کوره های دوار با نیروی گریز از مرکز و حرارت به دانه های کروری سخت تبدیل می شوند. این مواد جهت احیا به روش قدیمی و سنتی ساخت آهن در کوره بلند و یا برای متدهای گوناگون احیای مستقیم به کار می روند.

گندله سازی در صنعت

گندله سازی در صنعت

استفاده از بنتونیت سدیمی در فرایند تولید پلت سنگ آهن یا گندله در فولاد سازی امری ضروری است. دانه های بوجود آمده در فرایند گندله سازی بعد از پخته شدن مقاومت کافی را کسب می نماید تا در مقابل گرمای زیاد و فرآیند ذوب خرد نگردیده و متلاشی نشود. گندله سازی در واقع حلقه بین معدن سنگ اهن و صنعت فولاد سازی است. با تولید گندله های مرغوب از نظر دانستیته، ظرفیت گرمایی، نداشتن ترک های سطحی بر روی گندله، استحکام بالا در برابر خرد شدگی، می توان این محصول را برای تولید فولاد های با کیفیت به این صنعت ارائه داد. بنتوتین با ایجاد پیوند های قوی مولکولی بین ذرات فلز باعث بهبود کیفیت گندله شده و راهی برای تولیدات مرغوب در این صنایع می باشد.

فروش اینترنتی بنتونیت صنعتی فولاد سازی

فروش اینترنتی بنتونیت صنعتی فولادسازی

فروش اینترنتی بنتونیت صنعتی فولاد سازی این فرصت را به همه نمایندگی ها خواهد داد تا بتوانند راحت تر این محصول را به دست مشتریان برسانند. بنتونیت ها دارای انواع متفاوتی می باشند مثلا برخی از آن ها را سدیمی و تعدادی را کلسیمی معرفی می کنند که از نوع اول برای حفر کردن چاه هایی از قبیل نفت و گاز استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که فروش اینترنتی بنتونیت صنعتی فولادسازی، شما را از مراجعه کردن های حضوری بی نیاز می نماید.

امتیاز
5,0
درحال ارسال
امتیاز شما به مطلب 3.5 (2 امتیاز)