بنتونیت خوراک دام چه نقشی در جیره دام و طیور ایفا می کند؟ این محصول با چه معیار هایی قیمت گذاری می شود؟ از تاثیرات این ماده معدنی بر وزن گیری و رشد دام و طیور آگاهید؟ آیا این ماده قادر به جذب سموم قارچی در بدن وخوراک حیوانات است؟ پاسخ سوالات زیر و برخی نکات دیگر در متن پیش رو ارائه خواهد شد.

بنتونیت خوراک دام

بنتونیت خوراک دام

بنتونیت خوراک دام یکی از انواع محصولاتی است که امروزه در جیره انواع دام‌ها مورد استفاده قرار گرفته و دارای کاربردها و خواص زیادی است. این محصول در واقع نوعی خاک رس است که خواص متعددی را به خوراک دام اضافه کرده و شرایط بهتری را برای دام‌های شما فراهم می‌کند. شاید  جالب باشد که بدانید این محصولات دارای خواص کلوئیدی هستند که می‌تواند برای دام‌ها بسیار مفید باشد. از طرف دیگر آنها سرشار از انواع مواد معدنی لازم برای دام‌های می باشند.

استفاده از بنتونیت خوراک دام

استفاده از بنتونیت خوراک دام در جیره

زمانی که صحبت از بنتونیت می‌شود شما باید بدانید که مصرف آن می‌تواند به میزان زیادی روی افزایش وزن دام‌های شما نیز تاثیرگذار باشد و از این نظر می‌تواند سودآوری بالایی را به همراه بیاورد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید بیشتر با بنتونیت برای طیور آشنا شوید یا این‌که قصد خرید این محصولات را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود را در این زمینه به دست بیاورید.

آشنایی با بنتونیت خوراک دام

آشنایی با بنتونیت خوراک دام

اگر با نحوه تغذیه دام آشنایی داشته باشید حتما می‌دانید که از مواد و محصولات مختلفی از خوراک دام استفاده می‌شود که استفاده از هریک از آنها می‌تواند خواص و مزایایی را برای دام‌های شما به همراه داشته باشد. بنتونیت خوراک دام یکی از انواع این محصولات به شمار می‌آید که می‌تواند روی افزایش وزن دام‌های شما اثرگذار بوده و از طرف دیگر سلامتی دام‌ها را نیز بهبود دهد.

عناصر موجود در بنتونیت خوراک دام

عناصر موجود در بنتونیت خوراک دم

در بنتونیت خوراک دام، مواد معدنی متفاوتی وجود دارند. از جمله این مواد معدنی می‌توان به مواردی از قبیل آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و … اشاره کرد. مصرف این ماده توسط دام‌های شما می‌تواند نیاز دام‌ها را به مواد معدنی برطرف کرده و سلامتی آنها را نیز ارتقا دهد. بنتونیت انرژی دام را افزایشمی دهد این خاصیت در خصوص بیشتر انواع خاک رس صدق می‌کند.

کاربرد ینتونیت خوراک دام

برخی کاربردهای بنتونیت خوراک دام

اگر بخواهیم در خصوص مهم‌ترین کاربردهای بنتونیت خوراک دام صحبت کنیم می‌توان گفت که کاربردهای این محصولات به دودسته مهم تقسیم‌بندی می‌شوند. اولین کاربردی که این محصولات دارند این است که آنها نقش میکروب‌کش را در بدن دام‌های شما ایفا می‌کنند. مصرف این محصولات می‌تواند به میزان زیادی روی تمیزکردن روده دام‌های شما اثرگذار بوده و باعث سلامتی روده‌های آنها شود. از طرف دیگر اضافه‌کردن این ماده می‌تواند میکروب‌های موجود در خوراک دام را نیز از بین ببرد.

تاثیر بنتونیت خوراک دام بر دام و طیور

تاثیر بنتونیت خوراک دام بر دام و طیور

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که بنتونیت در خوراک دام دارای مواد مغذی بسیار زیادی نیز هست که مصرف این مواد مغذی می‌تواند به طور مستقیم روی میزان رشد دام‌های شما اثر بگذارد. یک نکته کلیدی و بسیار مهم درباره این ماده این است که با ورود به روده دام‌ها و طیور شما می‌تواند ترشح آنزیم‌های مخصوص را در روده به میزان زیادی افزایش دهد و از این نظر روی ازبین‌بردن میکروب‌ها و آلودگی‌های روده اثرگذار باشد. کاربرد مهم دیگر این ماده این است که از جذب شدن آفلاتوکسین توسط بدن دام‌ها جلوگیری می‌کند.

آشنایی با خواص بنتونیت خوراک دام

آشنایی با خواص بنتونیت خوراک دام

یکی از مهم‌ترین خواص بنتونیت خوراک دام این است که از اضافه‌شدن اسید بی‌اندازه به سیستم گوارش دام‌ها جلوگیری می‌کند. دام‌ها تحت شرایط مختلف ممکن است موادی که دارای فلزات سنگین یا مواد سمی هستند را بخورند. در چنین شرایطی دفع شدن این مواد می‌تواند به میزان زیادی از بروز بیماری‌های دامی جلوگیری کند. بنتونیت می‌تواند به میزان بسیار زیادی روی دفع این مواد از بدن دام‌ها تاثیرگذار باشد. شایدجالب باشد که بدانید مصرف آن کیفیت شیر دام‌ها را بهبود می‌دهد.

فواید بنتونیت خوراک دام

فواید بنتونیت خوراک دام در جیره

مصرف این ماده همراه خوراک دام باعث می‌شود تا فعالیت قارچ‌ها در بدن و حتی روی پوست دام‌ها به میزان زیادی کاهش پیدا کرده و در نتیجه کمتر با مشکلات قارچی مربوط به دام‌های خود درگیر خواهید بود. به‌طورکلی مصرف بنتونیت برای طیور و همین‌طور دام‌ها می‌تواند روی سیستم گوارش آنها تاثیرگذار باشد و این مسئله را به طور خاص در کاهش میزان نفخ دام و طیور نیز می‌توانید مشاهده کنید.

نکته جالب دیگری که درباره مصرف این ماده وجود دارد این است که مصرف آن می‌تواند هزینه‌های خوراک دام و طیور را کاهش دهد. دلیل این موضوع نیز قیمت مناسب این ماده است.

عوامل موثر درقیمت بنتونیت خوراک دام

قیمت بنتونیت خوراک دام

در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که قیمت بنتونیت دامی بسیار مناسب و ارزان است و به همین علت نیز استفاده از آن می‌تواند در کاهش هزینه‌های خوراک دام شما تاثیرگذار باشد. بااین‌حال عواملی وجود دارند که به طور مستقیم می‌توانند روی قیمت این محصولات تاثیرگذار باشند. اگر شما هم علاقه‌مند به خرید بنتونیت خوراک دام هستید حتما باید با این عوامل آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین این فاکتورها میزان مرغوب بودن محصولی است که قصد خرید آن را دارید.

فروش بنتونیت خوراک دام

فروش بنتونیت خوراک دام

امروزه اکثر افرادی که قصد خرید بنتونیت خوراک دام را دارند به دنبال یک فروشگاه معتبر برای این کار هستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات فروشگاه ما نیز استفاده کنید. فروشگاه ما یکی از معتبرترین فروشگاه‌هایی است که اقدام به فروش بنتونیت دامی کرده است. کیفیت محصولات ما بسیار بالا بوده و از طرفی قیمت آنها نیز بسیار مناسب است.

قیمت گذاری بنتونیت خوراک دام

قیمت گذاری بنتونیت خوراک دام

هرچه بنتونیت‌های مرغوب‌تری را برای خرید انتخاب کنید باید هزینه بیشتری را نیز برای خرید آنها بپردازید. از طرف دیگر نباید فراموش کنید که تولیدکننده این محصولات نیز نقش کلیدی و مهمی روی قیمت نهایی آنها خواهد داشت. برخی از تولیدکننده‌ها و فروشندگان این محصولات آنها را با قیمت بسیار مناسب‌تری به فروش می‌رسانند. درصورتی‌که شما هم علاقه‌مند هستید تا به لیست قیمت این محصولات دسترسی پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ما در این زمینه بهره‌مند شوید.