با توجه به اینکه مواد معدنی در صنایع مختلف کارایی های متفاوتی دارند و برای مقاصد متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند، نحوه خرید استثنایی بنتونیت فرآوری شده ویژه خوراک دام و طیور ایرانی به چه صورتی است؟

بنتونیت که یکی عناصر معدنی می باشد به عنوان ماده اولیه در صنعت رنگ سازی، تولید کاغذ، حفاری نفت و آب، سد سازی و مواد غذایی مورد نیاز جانوران مختلف با نام ماده افزودنی خوراک دام، طیور و آبزیان کاربرد فراوانی داشته و فواید زیادی را به همراه دارد. معادن بنتونیت ایران این محصول را از دل خاک استخراج کرده و پس از فرآوری در شرکت های تولیدی به بازار مصرف آن عرضه می نمایند. خرید آنلاین یکی از راه های تجارت بنتونتیت در سراسر کشور می باشد.

فروش اینترنتی بنتونیت

فروش اینترنتی بنتونیت ویژه خوراک دام ایرانی

در گذشته فروش سنتی محصولات معدنی انجام میشد، آیا امروزه فروش بنتونیت ویژه خوراک دام ایرانی بصورت اینترنتی در تمام ساعات شبانه روز و در سریعترین زمان بدون نیاز به حضور خریدار و فروشنده امکانپذیر است؟
در قدیم خرید و فروش بنتونیت بصورت سنتی مرسوم بوده، ولی با پیشرفت تکنولوژی، تجارت مدرن رواج یافته و به آرامی جایگزین آن خواهد شد.
در عصر کنونی فروش اینترنتی بنتونیت برای هر نوع کاربری، قابل انجام می باشد. از مزایای این روش سهولت، سریع بودن، 24 ساعته بودن و عدم نیاز به حضور فیزیکی طرفین هنگام معامله را می توان نام برد.

کاربرد بنتونیت در خوراک دام

کاربرد بنتونیت در خوراک دام

بنتونیت از دسته رس های معدنی است و به دلیل ویژگی های ساختاری خاص خود به عنوان ماده هزاره سوم شناخته می شود. از دیرباز بنتونیت در صنایع غذایی مانند کارخانه های تولید روغن و نوشیدنی برای حذف رنگدانه ها و فیلتراسیون استفاده می شده است. بنتونیت دارای خواص کلوئیدی است. همچنین به دلیل وجود یون های آلی قابل تبادل، تبادل یونی بر ساختار بنتونیت تأثیر چندانی نمی گذارد.

با بررسی تأثیر بنتونیت بر عملکرد گوسفندان شیرده، محققان گزارش دادند که استفاده از بنتونیت 4 درصد باعث افزایش قابلیت هضم مواد مغذی، افزایش تولید شربت، کشک شیر و کل مواد جامد شیر نسبت به تیمار شاهد می شود. همچنین، آنها گزارش دادند که افزودن بنتونیت ظاهراً غلظت نیتروژن آمونیاک شکمبه و اوره پلاسما را کاهش می دهد.

بنتونیت سدیم نیز به عنوان بافر در نشخوارکنندگان استفاده می شود. ایروین و همکاران (1957) گزارش دادند که وقتی 3 درصد بنتونیت به رژیم غذایی حاوی 75 درصد کنسانتره اضافه شد، افزایش وزن روزانه بیشتر از گروه کنترل بود. لیک وایز و همکاران گزارش داد که استفاده از بنتونیت سدیم افزایش وزن روزانه و راندمان خوراک را افزایش داد.

افزودن 5 درصد بنتونیت باعث افزایش میزان چربی و مواد جامد شیر، استات و همچنین نسبت استات به پروپیونات می شود.
واگهورن و همکاران مطالعه ای در مورد تأثیر افزودن بنتونیت با یا بدون نمک به جیره پلت مبتنی بر علوفه انجام داد. نتایج آزمایش نشان داد که افزودن 3 وعده بنتونیت به جیره باعث افزایش مصرف ماده خشک و ماده خشک مدفوع شد.