آیا می توانیم با استفاده از بنتونیت به نوعی مداخله کنیم و آبشار رادیکال های آزاد را متوقف سازیم؟ چگونه می توان با مراکز خرید و فروش بصورت تناژ این ماده معدنی برای کلیه مصارف و همچنین خوراک دام در مشهد و دیگر شهرهای ایران آشنا شویم و تجارتی سودمند را رقم بزنیم؟
بدن انسان از اتم ها درون مولکول ها تشکیل شده است و مولکولهای درون سلول ها همگی توسط پیوندهای شیمیایی نگهداری می شوند. الکترونها با اتصال به همدیگر اتم ها را پیوند می دهند. اتم ها دارای بار مثبت و منفی بوده و زمانی که پیوند ناقص بوده و کاملا نیستند، باقی می ماند.
اما با توجه به سموم، آلاینده ها، رژیم غذایی نامناسب و پیری، پیوندهای مولکولی باعث آزاد شدن یونهای بار مثبت رومینگ (پروتون هایی که در حال حاضر رادیکال های آزاد می شوند) هستند که به طور غریزی به دنبال یون های شارژ منفی (الکترون) برای ثبات می باشند. آنها الکترونها را از اتمهای مجاور خود که این اتم ها را نابود می کند، دریافت می کنند. این اتم های بی ثبات، اکنون خود تبدیل به رادیکال های آزاد می شوند، و باعث ایجاد یک اثر آبشار گردیده تا سلول واقعی بی ثبات گردد، و سپس دیگری، و بعدی که می تواند کاتالیزور بیماری مزمن درون بدن، و یا حتی سرطان باشد.
بنابراین می توانیم به نوعی مداخله نموده و آبشار رادیکال های آزاد را متوقف کرد.
بنتونیت خاک رس را وارد این پروسه می توان نمود، با توجه به اینکه بنتونیت شار منفی می باشد، به همین علت الکترونهای رادیکال های آزاد را به سمت ثبات سوق می دهد. رادیکال های آزاد دیگر آزاد نمی شوند و باعث آسیب مولکولی و سلولی نخواهند شد. در حال حاضر بطور محدود، رادیکال های آزاد را می توان از بدن منتقل نمود.
در ادامه متن می توانید به اطلاعاتی در خصوص تجارت بنتونیت دست پیدا نمایید.